tisdag, april 01, 2008

pop.blogg


Det här är ett statement!
(Och även en rungande parentes.)

Nu åker vinterjackan av!
Idag är det 1 april, och vintern åker in i garderoben.
Min gröna jacka - som även vid behov kan brukas som tält - är visserligen varm, men nu sätter jag ner foten!
Och tar på mig vårjackan.


När jag var yngre hade jag en del brevvänner. En som hette David. Jag minns än idag hela hans namn och var han bodde...
Men så har jag också ett ibland plågsamt bra minne.
Det som hänt alldeles nyligen - dvs närminnet - är väl det som glappar. Men ansikten, namn och siffror minns jag alltid. Faktiskt alltid.

En annan brevvän hette Pelin. Hon bodde i Stockholm. Hennes pappa var turk. Det tyckte jag var häftigt.
Jag var nog lite förtjust i både David och Pelin. Ibland tänker jag på dem.
Nu har jag också en brevvän. Fastän det är mail-ledes nu. (Jag saknar de riktiga breven!) Men det är roligt att kunna få svar inom en timme också...
Häromdan skrev jag och min brevvän om att hade det funnits en 'tired look' så hade vi nog varit top-league i den kategorin.
Förmodligen hade vi kunnat få med oss en hel del anhängare också. Som bara genom att visa sig bekänt sig till 'trött är det nya...'-budskapet.
Förmodligen hade det varit en bild på oss på en löpsedel med texten 'Totally Tired!'.
Vi hade brädat varenda wanna-be-tired-jäkel i stan med våra puffy eyes och yviga hår.