måndag, april 07, 2008

mindre måndagstugg

I förrgår funderade jag en liten stund på att ta kort på innehållet i min sop-påse.

Sen gjorde jag inte det ändå.

Men den och dess innehåll verkade så signifikativt för min vardag och mina vanor!
Och jag tänkte på Tobias som just hade skrivit att "jag har sett på bloggar att man fotograferar vad man äter" och "man ska ta lite kort när man är ute och går och filosofisera litegrann över livet" och på annat sätt dokumentera sina dagar... Det är ju the blog-thing to do. Antar jag. Men i brist på Vackra Naturbilder eller Kulinariska Måltider, tänkte jag alltså ta kort på min sop-påse.

Nu berättar jag istället, och i min slaskpåse fanns (om jag nu minns rätt):
- ett bananskal
- ihopknöcklat havrefras-paket
- en slängd smörgås
- en tom kaffepåse
- ett ihopvikt sojamjölkspaket
- kaffesump
- äppleskrott
- en tom skrynklig naturgodis-påse

Att dra det ett steg längre genom att beskriva vad som med stor sannolikhet kunde ha funnits i min sop-påse är väl också rätt blogg-aktigt?
- ett glasspaket hade inte varit oväntat att se
- ett ihopvikt filpaket
- ett ihopvikt juicepaket
Det..är väl vad jag lever på ungefär.

Analys av min musiksmak enligt last.fm:

Inte ett jäkla spår av grunge där!!!
Och vad är det new waviga i min musiksmak?
M försökte få det till att "nuförtiden kallar de väl 'grunge' för 'indie rock'?
Äh. Gör de?







Jag vill bara börja vecka 15 med att vara lite irriterad och småsur. Agiterad.
Och vill tydligen bara kategorisera mig efter musikgenrer och skräp idag.

(Jag skriver vad som helst för att få presentera citat efter citat av Hugo.)
Dagens princip-citat:
(Om bakterier, aktsamhet och skydd);
- "Springa fort nog kan man ju inte ens för hunden, än mindre för vind och väder eller de allestädes närvarande bakterierna. (...) man skall aldrig vara rädd!"

Hugo Toll 1913

1 kommentar:

Anonym sa...

haha, du får uppsöka youtube själv och kolla på lite andra klipp från filmen så lovar jag att det kommer yttras ett och annat [tanks] osv :)
det stackars stjärnskottets glansdagar är nog snart över eftersom den söta lilla bugboyen förvandlas till en pubertal tonåring vilken sekund som helst. hans brådmogna dagar är snart räknade ;) men vi får ju hoppas att det går bra för lille freddie, vi vill inte ha en ny macaulay på vår hals!