måndag, april 21, 2008

in i djungeln

Mina tankar rör sig kring två issues - grejer - händelser, just nu.

Den ena är Peru.
Om elva dagar åker jag.
Jag och en av mina bästa vänner, Lotta, åker.

Det är fantastiskt att vi ska göra det här tillsammans. Något av det bästa som hänt mig är att jag träffade Lotta och blev hennes vän. Det var sju år sen.

Istället för att svänga ihop en hembakad kaka i helgen rotade jag fram lite småkakor och hällde upp ett glas mjölk. Kex&ost får nästan på foten inför denna sensationella kombination. Kakor+mjölk! Så lätt (!)! Och så fantastiskt gott.

Jag ska
:
- hitta Perus motsvarighet till kakor och mjölk!

Nordafrika visade sig inte från sin bästa sida på sötsaksfronten. Jag har mer hopp för Sydamerika.

Jag kommer sakna:
- min säng
- att inte behöva bära alla mina ägodelar på ryggen
- mina människor

Jag kommer inte sakna:
- komplicerade tvetydiga relationer
- vardagslunken
- kaffemaskinen på jobbet (det kan vara förbjudet att säga det, men jag är trött på det kaffet nu!)
- fakturor - de jag får, de jag skriver, alla jag nånsin ser


Inga kommentarer: