tisdag, april 15, 2008

tiger en svensk?

Nej, inte alltid.
Men om man åker till Peru kanske man ska passa vad man säger. Och vad man gör.

Ambassad och UD säger:
- Kriminaliteten är utbredd
- Kidnappningar kan förekomma i viss utsträckning
- Limas gamla centrum bör ej besökas efter mörkrets inbrott

Peru har ej blivit drabbat av internationell terrorism dock.
Vad de nu menar med den meningen. Inga flygplan in i höghus? Ingen som försöker självmörda sig mitt i en folkskara?

På kontoret fortsätter det ringa. Och jag skulle helst av allt vilja vara tyst.
Nej, jag skulle helst av allt vilja slippa säga något begripligt på en hel dag. En hel vecka.
Om jag inte gör mig förstådd, då behöver ingen förstå. Ingen behöver försöka förstå, och jag behöver inte förklara.
Engla dog, människor fortsätter vilja ha klinkers fogade och kök renoverade och det ringer och pratas hela tiden.
Men jag vill helst gå omkring och säga mu mu mu hela dagen.

Mu mu mu mu mu mu mu mu. Mu mu mu mu mu.

Inga kommentarer: