måndag, mars 24, 2008

bok-blogg II - easter-special!

Det vill inte sluta snöa.

Inatt när jag inte kunde sova läste jag ut tre böcker.
Wijkmark - Stundande natten
de Saint-Exupéry - Lille prinsen
Barker - Familjen Brontë - en brevbiografi

Alla tre vackra, innehållsrika, och sorgsna böcker.
Familjen Brontë (...) är en hyllning till brevskrivandet, och en fantastisk skatt, måste jag nog påstå. Och med brevskrivande menar jag då det Äkta brevskrivandet - när mail, telefon eller sms inte ens finns i skrivarens tankevärld. En fin inblick i dåtiden.
Lille prinsen och Stundande natten borde finnas hos alla. Nog sagt om det.

Som följd av läs-maraton lämnades jag med om möjligt ännu mer melankoli än innan jag började läsa.
Men vackert stämningsfylld ändå.

Min söndag spenderades i huvudsak i följande läge (tossing & turning):










Min sinnesstämning (fussing & fighting) beskrivs bäst på följande sätt:

Dagen idag har för övrigt spenderats på ungefär likartat sätt.

(Inte särskilt upplyftande. Det ber jag om ursäkt för. Till mig själv främst.)

Inga kommentarer: