torsdag, juli 10, 2008

världsliga saker

Äter och kladdar och babblar och spiller och babblar med munnen full och sölar.

Jag hade en tanke om hur otroligt trött jag är på män som talar om jämställdhet som om de förväntar sig medalj för att de är så 'insiktsfulla' och 'moderna' och 'hänger med'... Måste jag le och säga "tihi, vad bra" när de talar om de 'kvinnliga sysslor' som de minsann också företar sig eller avfyrar en kommentar så att jag ska uppmärksamma och möjligtvis belöna dem för att de faktiskt inte kan kallas mansgrisar, för de är uppdaterade och 'står på kvinnornas sida'...

Ni har ju inte fattat någonting.

Jag vill faktiskt helst ge er ett straff.
Ingen jävla medalj.

Men nu sitter jag här och spiller min mat och kladdar med keson så ilskan och uttrycksförmågan har helt enkelt runnit av mig...


Kolla gärna på bilder från bland annat Peru istället, här:
En världslig sak


Inga kommentarer: