söndag, juli 20, 2008

Herbert, inte Albert-och-Herbert-Herbert

Herbert Grönemeyer, född 1956 i Göttingen, Tyskland.
Medverkade som Lieutenant Werner i Das Boot från 1981.
Sen övergick han till sin musikkarriär som verkar ha intresserat honom betydligt mer. Den gick så bra att han nu av vissa benämns som "Tysklands Bruce Springsteen", och hans album har alltid legat i topp på försäljningslistan i Tyskland.
Han slutade inte skådespela dock, utan kunde senast ses i en biroll i "Control" av Anton Corbijn.
Men tänk om han inte hade gjort den där första film-insatsen... Man kan säga att han red på Das Boot-vågen, åtminstone i början...


Dagens dragning ur kändis-tombolan eller Vetskap man inte hade, men nu har



Mina ögonbryn ser annorlunda ut i spegeln på morgonen. Har de blivit tätare? Varför är mina ögonbryn annorlunda?
Som vanligt är det ett ärende, ett uppbokat möte, som får mig att städa lägenheten lite halvhafsigt idag. Som vanligt kommer jag på en anledning att skita i disken - det är inget diskberg. Står man inne i rummet blickande mot köket och sitter på huk i samma höjd som diskbänken så ser man inte ens disken.
Jag glömmer att köpa diskborste i affären - jag visste att det var nåt.
Jag gråter lite sista timmen av Das Boot. Men filmen är egentligen bara en ursäkt.
Om en dryg vecka ska jag på begravning. Då blir det mer grin. Det blir det alltid.
Jag svär lite inombords över usla tv-program, såsom Tori & Dean inn love (tror jag den heter) och undrar var alla pengar kommer ifrån. Var kommer de ifrån? Varför finns de på alla fel ställen?
Sen snusar jag lite och skriver ner en låtlista till min brors blandskiva. Njuter av Kings of Convenience.
Inte särskilt aktivt och engagerat funderar jag över studerandet i höst också - vilket jag knappast är ensam om. Lite på avstånd funderar jag.
Lite vanlig dag. På avstånd.

Inga kommentarer: