lördag, juli 05, 2008

För länge sen

Nutidens arbetslag - night out med jobbet


När jag var liten lekte jag kontor väldigt ofta.
Av mamma fick jag buntar med avlånga inbetalnings- och utbetalningslappar från hennes bank.

Min bästis hette Caroline också (jag gick under smeknamnet Lina), och jag har ett par papper sparade från den tiden för länge sen när vi trodde att kontorsarbete var något fantastiskt.
Jag verkar ha intagit nåt slags chefsposition - om jag gjorde det helt diktatoriskt och kompromisslöst eller om det var något vi turades om att vara vet jag inte - men jag trivdes helt klart i den dominanta rollen.

Ett papper från mig till Caroline berättar följande:


"CAROLINE B---.ARBETAR PÅ HALLTEX.

Du har jobbat bra de senaste veckorna,ja till och med dom senaste månaderna.Din lön har varit stabiliserande.Du undviker ibland jobbet utan andledning.
Det är snart veckoslut och alla kommer få en någorlunda bra lön.
Du har väldigt mycket respekt för dina medarbetare märker jag och det är glädjande,mycket glädjande.
Din arbetstakt är bra och du kommer att komma långt i livet med den.

Lycka till i fortsättningen!

Hälsn. chefen Lina!"


Efter detta... arbetsomdöme följer priser på täcken, kuddar och en vattensäng (som kostar 350 kr.).
Gulligt.
Och nu undrar jag bara vad "en stabiliserande lön" är för något?

Inga kommentarer: