lördag, augusti 02, 2008

da beat




Lördagen som är idag ska jag städa hela min lägenhet. Jag ska inte blunda för ett endaste hörn och bananflugorna ska inte få fäste nånstans.
Så är det när man får långväga besök, då blir det stora vårstädningen några månader för sent.

Men var ska jag börja? För att vara en liten etta är det förvånande mycket som behöver plockas undan, dammas och svabbas.
Jag gillar att dela upp mitt städande; köket tar jag idag, och imorgon toaletten.
Men idag kommer jag inte undan, allt ska bort! Här ska bli fläck- och dammfritt.

Så nu sitter jag och funderar på vad det är för takt i Pyramid Song (Radiohead) egentligen.
En svår och komplicerad låt.
Jag och Jens satt och räknade på det i flera timmar under en bilfärd för några år sen, lyssnade på repeat och vi kom på det trodde vi, men nu kan jag inte hitta takten...

Jag hittar inte takten.

1 kommentar:

Anonym sa...

bananflugor är ett otyg. jag blandade vinäger, sirap och diskmedel i ett glas som lockade alla små flugor mot en ond bråd död. värsta husmorstrolleriet.