måndag, augusti 04, 2008

Tyskan

Ibland vaknar man upp och har en alldeles speciell känsla i kroppen. Det kanske är något man drömt, det kanske inte beror på något särskilt.
Men idag vaknar jag upp och är så fruktansvärt sentimental och nostalgisk. Och det enda som hjälper är att lyssna på musik från förr, tänka sig tillbaka och kanske söka prata lite med någon man känt länge - någon som vet hur det var förr, tala gamla minnen.


En väldigt viktig norrlänning från förr


Och ibland finner man sig gåendes bland hyllorna på ICA tillsammans med en tyska som man lovat visa runt. Inte särskilt ofta. Men det händer.

4 kommentarer:

Anonym sa...

den är sjukt cool. men han är otäck tycker jag, norrlänningen med gitarren alltså. brr.

Anonym sa...

din norrlänning menar jag. vad han nu heter.

jag tror att alla grisar är döda, måste vara jättesvårt att få en gris att sitta stilla så länge annars. läderbögsfågelholkarna var orginella.

Anonym sa...

du får och kan alltid prata minnen med mig. så gärna så, min sessa.

VERONIKA sa...

åhå jakob hellman den gamle räven! nostalgi indeed! jag vill ha hans glasögon... eller ja inte hans, men sådana som han har. förresten undrar jag vad han går på för någon kemisk substans i den där videon egentligen:S