måndag, augusti 25, 2008

gryningstid


Nu börjar hösten pocka på.
Knacka på dörren.
Säga 'ordna upp mig nu! Skriv upp dig på de där kurserna du vill gå, se till att göra nånting av mig, du vill ju! Jag vet ju det'.

Så jag surfar och läser om vad jag har för alternativ och möjligheter. Det ska gå ihop tidsmässigt och pengamässigt. Och som vanligt när jag börjar med en ny sak så får jag lust att börja med ytterligare fem nya saker. Så nu är dags att prioritera. Sålla ut bland kurserna jag vill gå, lägga upp tiden så att jag inte sitter där mitt i fem olika kurser och ett ommöbleringsprojekt som jag inte kan slutföra. För då kommer jag lägga mig raklång och inte göra något alls. Så funkar det. Så funkar jag. Men just nu är huvudet fyllt av ideer och inspiration och det känns helt fel att säga nej till vissa av grejerna. När man väl vill någonting och känner lust, då ska man kväva det och lägga det på is.
Men det handlar väl om att inse sina begränsningar.

Så;
Dans. Språk. Lägenhetsprojekt. Annan träning. Resorna. Plus den där skolan som jag redan skrivit upp mig på.
Hur göra? Vad längtar jag efter mest? Hur sammanfoga allt i mitt perfekta pussel?

Jag väntar på insikten genom klia på mitt sår på kinden och gnugga fötterna hårt mot varandra för att få upp värmen.

Inga kommentarer: