måndag, augusti 11, 2008

här kommer framtiden; ge mig en minut bara

Helgen är över. Om två veckor börjar jag skolan.

Min frisyr är någon slags rockabilly-lugg, och som vanligt skulle alltså mitt hår - modemässigt sett - passa bättre i ett annat årtionde.


Häromdagen fick jag ett ögonblicks tanke av hur allting känns lättare när man ser okomplicerat på tillvaron. Av att komplicera sina tankar och dagar känns det som att man kan styra allting som sker, att man har ett finger med i allt och att man kan tänka sig fram till det rätta.
En okomplicerad syn på saker och ting gör att dagar och händelser ter sig slumpmässiga. Eller fatalistiska, om man så vill. Så mycket mer bortom kontroll iallafall.
'Oroa dig inte. Tiden kommer, sen går den, det som händer händer och saker kommer visa sig'.

Jag kan ta beslut, jag kan välja, och sen följer det som följer. Jag behöver inte stressa fram något, jag kan och måste låta saker ha sin tid och sin gång.
Andra människor behöver också ta sina beslut.
Ibland behöver samspelet verka, och polletterna trilla ner.



Nu har jag tydligen en sån här sida också: bilddagboken - caelfo
En ytterst världslig och modest dokumentation, men bättre än den där andra sjukt dåliga sidan jag la upp lite bilder på.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag har sett filmen för länge sedan, men ska se igen efter boken. bale är fantastiskt duktig.

hellman påminner för mycket om en trasdocka tycker jag. alldeles lealös och sladdrig. stapplar omkring med sin gitarr. inget för mig helt enkelt :)

vi ses imorgon.