måndag, juni 30, 2008

icke förnöjsamhet

Bland annat. I hyllan.

Typiskt jättetråkig dag. Jätteslö. Jag kan inte ta mig för nånting. Har redan hunnit med en liten tupplur trots att jag gick upp vid elva.
Min chef/kompis (jag vet aldrig i vilket fack jag ska lägga honom) ringde just, frågade vad jag gjorde en sån här fin dag. Jag satt och åt lite lunchmacka just då, så det kunde jag svara att jag gjorde. Men hans "fina dag"-fråga gav mig ändå lite dåligt samvete.
Ja det är en ganska fin dag idag va?
Pust.

En nödvändig inventering i skafferiskåpet visade att jag har inneboende. Jag använder inte mjöl och andra pulver-varor särskilt ofta, så några andra hade tagit dem i besittning. Det blev till att kasta, och sen dammsuga skåpet också - för där kröp ett par tre omkring som världens naturligaste sak. Krypen!
Någon tvingade mig en gång för länge sen att köpa en hel påse kokos när vi skulle göra kokosbollar, så förutom kryp och damm låg där också kokosflingor i små drivor. Påsen hade öppnats och aldrig tillslutits uppenbarligen.
Jag gillar inte ens kokos.

Sedan jag kom hem från resan har jag återupptäckt att jag har ju massa filmer och många bra serier att titta på. De bara står och väntar på mig i hyllan och ligger i datorn.
Men frågan är väl om ens de kan rädda mig idag.
Och när jag gjort kaffe på morgonen somnar jag ifrån det så att jag måste värma det i micron sen. Inte kaffe-vett-och-etikett!
Men det är slöhet i hela min kropp. Och jag är fullständigt osammanhängande.
Jag har ju rabarber och potatis i kylen så det kanske blir till att fixa nåt slags matlagning innan några kryp hittar dit också.
Rabarber och potatis - vad kan det bli tillsammans? Rabatis-gratäng?


Inga kommentarer: