torsdag, juni 19, 2008

hej monkey

Så här långhårig kan man vara när man kommer hem från utlandet efter sex veckor. Tröttheten kommer på köpet.

Utan någon som helst urskiljningsförmåga blev jag vild på Ica idag och köpte på mig det jag saknat när jag varit borta. Jag har inte handlat för så mycket vid ett och samma tillfälle sen jag flyttade in i min lägenhet.
Ingen tid att spilla - och jag kokar upp färskpasta och blandar med lite färdigsås. Man kan tro att det ska vara fint och smakfullt när man nu får äta vad man vill. Men jag är nog mest lycklig över att kunna få min mat snabbt och laga den själv. Sen sliter jag upp plasten på gurkan och sitter och tuggar på halva innan jag tar mig en hel o-uppskuren tomat. Sen känner jag mig färdig och mätt.
Det är primat-känsla över mig idag.

Inga kommentarer: